Eskişehir’de hayata geçirilen TÜBİTAK destekli proje kapsamında, 18 farklı ilden gelen İngilizce öğretmenleri yapay zekâ destekli ölçme-değerlendirme yöntemleriyle eğitim alıyor. Proje, yenilikçi dijital uygulamaları sınıf içi pratiğe entegre etmeyi amaçlıyor.
Eskişehir’de, İngilizce öğretiminde yapay zekâ destekli ölçme-değerlendirme uygulamalarının kullanımına yönelik yenilikçi bir eğitim programı başlatıldı.
TÜBİTAK’ın 4005 – Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında desteklenen “İngilizce Dil Becerilerinin Öğretiminde Yapay Zekâ Destekli Ölçme Değerlendirme Uygulamaları” başlıklı proje, Eskişehir’de Ali Güven Uygulama Oteli’nde düzenlenen açılışla eğitim hayatına kazandırıldı.
Tepebaşı Nafiye-Hüseyin Küçükoğlu Halk Eğitimi Merkezi yürütücülüğünde hayata geçirilen projede, Türkiye’nin 18 farklı ilinden gelen toplam 30 İngilizce öğretmeni bir araya geldi. Katılımcılar, CEFR odaklı dil becerileri, yapay zekâ araçları, veriye dayalı geri bildirim teknikleri, artırılmış gerçeklik, oyunlaştırma ve dijital rubrik geliştirme gibi alanlarda teorik ve uygulamalı eğitimler alacak.
7-12 Temmuz 2025 tarihleri arasında sürecek eğitimlerde, alanında uzman akademisyen ve eğitmenler, öğretmenlere sınıf içi uygulamalara entegre edilebilecek dijital araç ve yaklaşımları aktaracak.
Açılışta konuşan proje yürütücüsü Dr. Davut Atış, “Dil öğretiminde yalnızca içerik değil, aynı zamanda öğrenci merkezli ve veriye dayalı bir değerlendirme ekosistemi oluşturmak artık kaçınılmaz. Bu projeyle, öğretmenlerimizin sınıf içi uygulamalarına kalıcı ve çağdaş katkılar sunmayı hedefliyoruz” dedi.
Programa Tepebaşı İlçe Millî Eğitim Müdürü Mehmet Faideci, ilçe yöneticileri, akademisyenler ve eğitimciler de katılım sağladı. Projenin sonunda katılımcı öğretmenlerin kendi kurumlarında bu deneyimleri yaygınlaştırmaları hedefleniyor.